בעקבות הלחץ וואטסאפ מתחרטת ודוחה את שינוי מדיניות הפרטיות

וואטסאפ בחרה לעכב את השינויים החדשים במדיניות הפרטיות שהביאו לבלבול משמעותי בנוגע לשיתוף הנתונים עם פייסבוק, כך הודיעה ווטסאפ היום. עדכון מדיניות הפרטיות המתוכנן יידחה בשלושה חודשים, אך הוא אינו מתוכנן להתבטל.

לטענת וואטסאפ, היה “הרבה מידע מוטעה” שהוביל לדאגה בציבור המשתמשים מהעדכון. וואטסאפ מבהירה כי העדכון אינו מרחיב את יכולתו לשתף נתונים עם פייסבוק, אלא פשוט מספק שקיפות נוספת לגבי האופן שבו נאספים ומשותפים נתוני משתמשים בעת שימוש בתכונה חדשה לבעלי עסקים שמשתמשים בוואטסאפ.

עם עדכונים אלה, אין דבר שמשתנה. במקום זאת, העדכון כולל אפשרויות חדשות שאנשים יצטרכו להעביר לעסקים הודעה בוואטסאפ, ומספק שקיפות נוספת לגבי האופן שבו אנו אוספים ומשתמשים בנתונים. אמנם לא כולם משתמשים היום בוואטסאפ לטובת עסק , אך אנו חושבים שיותר אנשים יבחרו לעשות זאת בעתיד וחשוב שאנשים יהיו מודעים לשירותים אלה. עדכון זה אינו מרחיב את יכולתנו לשתף נתונים עם פייסבוק.

תגובת וואטסאפ

כעת מתכננת וואטסאפ לשנות את התאריך שבו אנשים יצטרכו לקבל את התנאים וההגבלות החדשות לשימוש באפליקציית וואטסאפ, וחשבונות לא יימחקו או יושעו ב 8 בפברואר, שהיה התאריך המקורי בו וואטסאפ תכננה להפעיל את המדיניות החדשה. כעת וואטסאפ תעשה “הרבה יותר” כדי לשלול מידע שגוי אודות האופן שלפיו הפרטיות והאבטחה פועלת, ולאחר מכן תהפוך את האפשרויות העסקיות החדשות לזמינות ב -15 במאי.

 

וואטסאפ הודיעה לראשונה על תנאי השימוש החדשים שלה בתחילת ינואר, והשינויים באותה תקופה הראו כי וואטסאפ תשתף נתונים נוספים עם פייסבוק כמו מספר טלפון, מידע הקשור לשירות, כתובת IP ונתוני עסקאות, אולם מאז הבהירה וואטסאפ שהעדכון אינו משפיע על שיתוף הנתונים עם פייסבוק מבחינת צ’אטים של משתמשים או פרטי פרופיל, כאשר התנאים החדשים חלים במקום על אלה המשתמשים בתכונת הצ’אט העסקי.

וואטסאפ למעשה שיתפה מידע עם פייסבוק מאז 2016, כגון מספר טלפון, אך הודעות צ’אט ושיחות טלפון נשארו פרטיות ומוגנות באמצעות הצפנה מקצה לקצה.

למרות שיש עיכוב בהשקת מדיניות הפרטיות החדשה, וואטסאפ אמרה למגזין The Verge כי לא יהיו שינויים. העדכון נועד להבהיר למשתמשים כי ייתכן שיאחוסנו נתוני הודעות לעסקים בשרתי פייסבוק, דבר המחייב שיתוף נתונים בין שתי החברות. פייסבוק תוכל להשתמש בנתונים אלה למיקוד מודעות ולשיפור עסקי המסחר הדיגיטלי שלה.

עוד חדשות מעניינות