רכב ללא נהג של אפל בדרך והוא קרוב יותר ממה שחשבנו

אפל מתכננת להתחיל בייצור הרכב האוטונומי שלה החל משנת 2024, על פי דו”ח חדש ששותף היום ע”י רויטרס.

אפל עובדת על פרויקט הרכב מאז 2014, והיה נקודה שבה נראה כי אפל משנה את מאמציה לכיוון רכב אוטונומי, אך לאחר מספר שינויים בניהול , עבודתה של אפל על מכונית בייצור עצמי התקדמה והחברה מרגישה כעת שהיא מסוגלת לבנות רכב לצרכנים.

מקורות אנונימיים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי אפל מפתחת טכנולוגיית סוללה חדשה שיש לה פוטנציאל להפחית “באופן קיצוני” את עלות הסוללות ולהגדיל את טווח הנסיעה של הרכב.

אפל עובדת על עיצוב סוללה חדשני שיגדיל את תאי הסוללה הבודדים ויפנה מקום בתוך הסוללה על ידי הסרת עטיפות ומודולים המכילים חומרי סוללה. זה יאפשר חומר פעיל יותר באריזה קטנה יותר.

העיצוב החדשני של אפל אומר שחומר פעיל יותר יכול להיות ארוז בתוך הסוללה, מה שמקנה לרכב טווח ארוך יותר. אפל בוחנת גם חומר כימי לפנים של הסוללה בשם LFP, או ליתיום ברזל פוספט, שפחות סביר שתיווצר התחממות יתר על המידה ולכן הוא בטוח יותר מסוגים אחרים של סוללות ליתיום-יון.

גורם אנונימי ששוחח עם רויטרס תיאר את טכנולוגיית הסוללות של אפל כ”דור הבא של הסוללות” ואמר שהיא דומה ל”פעם הראשונה שראית את האייפון”.

אפל תצטרך ליצור לעצמה שרשרת אספקה ​​חדשה לגמרי כדי לייצר רכב אטונומי. דווח כי אפל מתכננת להסתמך על יצרנית שותפה לבניית הרכבים. אפל עובדת עם שותפים חיצוניים לרכיבי רכב, כמו חיישני LiDAR.

הרכב האוטונומי של אפל יכלול ככל הנראה חיישני LiDAR מרובים לסריקת מרחבים ומרחקים שונים, וחלק מאותם חיישנים ניתן ליצור מרכיבי LiDAR המפותחים באופן פנימי באפל.

אפל ניהלה שיחות עם “מגנה אינטרנשיונל” בנוגע לייצור רכב, אך השיחות לא הבשילו כאשר התוכניות של אפל התבררו. כדי להיכנס בחוזה, ייתכן שאפל תצטרך להתחייב למכירות בהיקף גבוה, עד 100,000 מכוניות בשנה.

יש עוד כמה שנים לפני שאפל תתחיל לייצר רכב אוטונומי שייקרא ככל הנראה “Apple Car”, וסוכנות רויטרס מזהירה כי החברה עדיין תוכל לבחור להקטין את הפרויקט ולהפחית את היקף מאמציה למערכת נהיגה אוטונומית שתשולב במכונית המיוצרת על ידי יצרנית רכב מסורתית. עיכובים שנגרמו על ידי משבר הבריאות העולמי המתמשך עלולים גם הם לדחוף את הייצור לשנת 2025 ואילך.

קרדיט לmacrumors וreuters

עוד חדשות מעניינות